A Z-generáció: az online kor úttörői a szépségápolás terén
Kedves Kozmetikus és szakmai Kolléganők!
Üdvözöllek az új szépségkorban, ahol a Z-generáció felrázza a kozmetikai ipart és új elvárásokat támaszt a kezelések és termékek terén. Ez a fiatal, lendületes generáció (a mostani 14-28 éves korosztály) már most meghatározza a szépségápolás jövőjét, és új irányokat jelöl ki számára. Nézzük, mi az, amit a Z-generáció igazán fontosnak tart a kozmetikumokkal és kezelésekkel kapcsolatban!
Természetesség és fenntarthatóság: A Z-generáció egyedi stílusa és szemlélete a szépségápolás terén is megjelenik. Fontosnak tartják, hogy a termékek és kezelések természetes alapanyagokból készüljenek, és fenntartható gyártási folyamatokkal rendelkezzenek. El is várják a választott termékek gyártóitól, hogy folyamatosan kommunikálják, mit tesznek a környezetért. Azt keresik, ami érték számukra. Nem csupán szépek akarnak lenni, hanem közben tenni is akarnak a bolygónkért!
Személyre szabhatóság: A Z-generáció egyedi és kreatív. Ezért keresik az olyan kozmetikai termékeket és kezeléseket, amelyeket kimondottan saját igényeikhez tudnak alkalmazni. Szeretnek kísérletezni és kifejezni a személyiségüket a szépségápolás terén is. Előszeretettel alkalmazzák a gyors eredményeket biztosító kozmetikumokat, fontos számukra az instant, kezelés és hatás. Mindent megosztanak a közösségi oldalakon, így kiemelten fontos számukra, hogy másoknak is tetszenek.
Az online világ hatása: Az online média és a közösségi platformok óriási hatást gyakorolnak a Z-generációra (és egyre inkább a régebbi generációkra is). Az influenszerek és véleményvezérek ajánlásai meghatározóak számukra. Mielőtt bármit megvásárolnának vagy kezelést választanának, alaposan körbe néznek az interneten, hogy megtalálják a legújabb trendeket és termékeket. Miért is lenne ez másképpen, hiszen beleszülettek az internet világába, körül járják a termékeket, kezeléseket mielőtt döntenének, videókat néznek róla. Minden információ megszerzéséhez, felkutatásához az internetet használják, hiszen a Z-generáció mindig tudja, hogy a kulcs a sikerhez az, hogy két kattintással elérhetővé válj!
Egyedi kozmetikai kezelések: Az unalom szót nem ismerik a Z-generáció tagjai. Az átlagos kezelésektől eltérve, olyan egyedi megoldásokat keresnek és választanak, amelyek kifejezik egyedi stílusukat. Kipróbálják a legújabb technikákat és innovatív módszereket, hogy valóban különlegesnek és trendinek érezzék magukat. Hiszen minden Z-generációs tudja, hogy egyedi kezelésekkel még jobban ki lehet tűnni a többiek közül.
Vásárlói preferenciák: Az ár-érték arány fontos a Z-generáció számára, de nem az egyetlen szempont. Minőségi termékeket keresnek, amelyek hosszú távon is hatékonyak és eredményesek. Átláthatóságot várnak a gyártóktól, és fontos számukra, hogy azok etikus munkát végezzenek. A vásárlás előtt alaposan tájékozódnak, mert a Z-generáció szerint a legjobb döntéseket a leghíresebb és a legnagyobb követőbázissal rendelkező influenszerektől tudják beszerezni! Tudatos vásárlók, nem költenek feleslegesen, ezért keresik a leghatékonyabb összetevőkkel rendelkező kozmetikumokat. Keresik a 2 vagy 3 az 1-ben termékeket, mert kedvelik, ha egy termékkel több lépést is kiválthatnak a bőrápolás során.
A Z-generáció kétségkívül megváltoztatta a szépségipart. A természetességet, az egyediséget és az online világot hozták magukkal, és új lendületet adtak a kozmetikai kezeléseknek és termékeknek. A kozmetikai ipar fontos célcsoportnak tekinti őket, akik nagy gondot fordítanak a külsejük ápolására és akik tudják, hogy a szépség belülről fakad, de egy jó kozmetikai kezeléssel még jobban és ragyoghatnak!
Utószó: mi, a régebbi generációk tagjai sokszor nehezen értjük meg őket, ugyanakkor azt tapasztalhatjuk, hogy ez fordítva is igaz. A Z-generáció tagjaival kapcsolatban sok-sok sztereotípia alakult ki időközben. Ezek egy része igaz is, de sokszor nem az. Fontos, hogy igyekezzünk elfogadni Őket, a gondolatvilágukat, a tetteiket. Mert valaha mi is voltunk ilyen fiatalok és akkor a mi szüleink, nagy- és dédszüleink néztek ránk olyan furcsán, mint amilyen furcsán most mi tudunk rájuk nézni.
A generációs különbségek, az élet folyamatának egy természetes rendje és ez most ékes példája ennek a folyamatnak.
Kovács Adrienn
Kozmetikus és közgazdász
Az Afrodita Cosmetics cég és az Afrodita Professional márka oktató és bemutató kozmetikusa, szakmai vezetője